ارزان ترین کشورها برای مهاجرت کدامند؟

کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

انتخاب کشوری برای مهاجرت تصمیمی مهم است که باید با توجه به عوامل زیادی از جمله شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، شرایط اخذ ویزا و اقامت، و اهداف مهاجرتی صورت گیرد. یکی از عوامل مهمی که در انتخاب کشور مقصد باید در نظر گرفته شود، هزینه زندگی است. با این حال، به طور کلی می توان گفت که کشورهایی با اقتصادهای در حال توسعه و هزینه های زندگی پایین، گزینه های کم هزینه تری برای مهاجرت محسوب می شوند.

میزان هزینه زندگی در هر کشوری با توجه به عوامل مختلفی مانند هزینه مسکن، غذا، حمل و نقل، بهداشت و درمان، آموزش و سرگرمی متفاوت است. به همین دلیل، تعیین کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کار دشواری است. با این حال، با توجه به برخی از معیارها، می توان برخی از کشورها را به عنوان گزینه های کم هزینه برای مهاجرت در نظر گرفت.

در ادامه به معرفی برخی از کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت می پردازیم:

ترکیه

از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت ترکیه است. ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در میان ایرانیان است. این کشور هزینه های زندگی پایینی دارد و به زبان فارسی نیز صحبت می شود. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه بسیار پایین است و از ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار در هر ترم متغیر است.

هزینه مسکن در ترکیه بسته به شهر و منطقه مورد نظر، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه متغیر است. هزینه غذا نیز در ترکیه نسبتاً ارزان است و می توان با صرف روزانه ۲۰ تا ۳۰ دلار، غذای کافی را تهیه کرد. هزینه حمل و نقل عمومی در ترکیه نیز بسیار مناسب است و می توان با پرداخت روزانه ۵ تا ۱۰ دلار، به راحتی از آن استفاده کرد. هزینه زندگی در ترکیه مانند اجاره مسکن، خوراک، حمل و نقل عمومی، و سایر هزینه های زندگی نسبت به کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان، و انگلیس بسیار کمتر است.

کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت

لهستان

لهستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که هزینه زندگی در آن نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا کمتر است. هزینه اجاره مسکن، خوراک، حمل و نقل عمومی، و سایر هزینه های زندگی در لهستان بسیار کمتر از کشورهای اتحادیه اروپا مانند فرانسه، آلمان، و انگلیس است.

هندوستان

هندوستان یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای زندگی است. هزینه زندگی در هند نسبت به سایر کشورهای جهان به طور قابل توجهی کمتر است. هزینه اجاره مسکن، خوراک، حمل و نقل عمومی، و سایر هزینه های زندگی در هند بسیار کمتر از کشورهای توسعه یافته است.

هندوستان نیز یکی از کشورهای آسیای جنوبی است که هزینه زندگی در آن نسبتاً پایین است. هزینه مسکن در هند بسته به شهر و منطقه مورد نظر، بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار در ماه متغیر است. هزینه غذا نیز در هند نسبتاً ارزان است و می توان با صرف روزانه ۱۰ تا ۲۰ دلار، غذای کافی را تهیه کرد. هزینه حمل و نقل عمومی در هند نیز بسیار مناسب است و می توان با پرداخت روزانه ۲ تا ۵ دلار، به راحتی از آن استفاده کرد.

هزینه زندگی در هند به طور متوسط ​​یک هفتم هزینه زندگی در ایالات متحده است. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی هند نیز بسیار مقرون به صرفه است.

مکزیک

مکزیک یکی دیگر از ارزان ترین کشورهای جهان برای زندگی است. هزینه زندگی در مکزیک نسبت به سایر کشورهای جهان به طور قابل توجهی کمتر است. هزینه اجاره مسکن، خوراک، حمل و نقل عمومی، و سایر هزینه های زندگی در مکزیک بسیار کمتر از کشورهای توسعه یافته است.

گرجستان

گرجستان یک کشور کوچک در منطقه قفقاز است که در سال های اخیر به یکی از مقاصد محبوب مهاجرت تبدیل شده است. هزینه زندگی در گرجستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است. هزینه اجاره مسکن، خوراک، حمل و نقل عمومی، و سایر هزینه های زندگی در گرجستان بسیار کمتر از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان، و انگلیس است.

کشورهزینه مسکن (ماهانه)هزینه غذا (روزانه)هزینه حمل و نقل عمومی (روزانه)
ترکیه۲۰۰-۵۰۰ دلار۲۰-۳۰ دلار۵-۱۰ دلار
هندوستان۱۰۰-۳۰۰ دلار۱۰-۲۰ دلار۲-۵ دلار
رومانی۲۰۰-۵۰۰ یورو۲۰-۳۰ یورو۵-۱۰ یورو
آلمان۸۰۰-۲۰۰۰ یورو۴۰-۶۰ یورو۱۰-۲۰ یورو
فرانسه۷۰۰-۱۵۰۰ یورو۳۵-۵۵ یورو۸-۱۵ یورو
انگلستان۱۰۰۰-۲۵۰۰ یورو۵۰-۷۵ یورو۱۵-۲۵ یورو

رومانی

با توجه به این عوامل، می توان گفت که رومانی یکی از کم هزینه ترین کشورهای اروپایی برای زندگی است. البته، باید توجه داشت که هزینه زندگی در هر کشوری با توجه به عوامل مختلفی متفاوت است و ممکن است در سال های آینده تغییر کند. همچنین، باید به این نکته توجه داشت که هزینه زندگی در یک کشور، تنها یکی از عواملی است که باید در هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت در نظر گرفته شود. عوامل دیگری مانند شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور مقصد نیز باید مورد بررسی قرار گیرند.

بلغارستان

بلغارستان کشوری در اروپای شرقی است که هزینه های زندگی در آن نسبت به کشورهای غرب اروپا بسیار پایین تر است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی بلغارستان نیز بسیار مقرون به صرفه است.

ایتالیا

ایتالیا کشوری در جنوب اروپا است که هزینه زندگی در آن نسبتاً کم است. هزینه مسکن در ایتالیا از ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه متغیر است. هزینه مواد غذایی نیز نسبتاً ارزان است و به طور متوسط ​​ماهانه حدود ۲۵۰ دلار است.

ارزانترین کشورها برای مهاجرت

علاوه بر این کشورها، کشورهای دیگری نیز مانند جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان و قبرس از جمله کشورهایی هستند که هزینه زندگی در آن ها نسبتاً کم است.

در نهایت، انتخاب کشوری برای مهاجرت تصمیمی شخصی است که باید با توجه به شرایط و اهداف هر فرد صورت گیرد. اگر به دنبال کشوری با هزینه زندگی کم هستید، می توانید کشورهای ذکر شده در این مقاله را در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *